Китай вразив нещодавно з цієї країни повернулися фахівці «КАРПАТНАФТОХІМу», які перебували там з робочою поїздкою
Китай вразив нещодавно з цієї країни повернулися фахівці «КАРПАТНАФТОХІМу», які перебували там з робочою поїздкою
Невдовзі буде вже півроку, як ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» відновив свою виробничу діяльність. Турботи, пов’язані з пуском установок, і ті проблеми, які передували цій надзвичайно важливій події в історії підприємства, вже позаду. Наразі налагоджено не лише випуск готової продукції, а й її збут. Тому керівництво підприємства почало працювати над розширенням географії торговельних зв’язків, модернізацією виробництв та впровадженням нових сучасних технологій.
Саме з цією метою нещодавно заступник генерального директора з виробництва Олександр Болецький, начальник технічного відділу «КАРПАТНАФТОХІМу» Едуард Маслов та представники підприємства ВГ «Техінсервіс» з робочою поїздкою відвідали Китай.
– Керуюча компанія ВГ «Техінсервіс» пов’язує перспективи розвитку ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» з переробкою вуглеводневих фракцій С4 та С5, – розповідає Олександр Ярославович. – Але перш ніж впроваджувати такі установки на нашому підприємстві, потрібно детально ознайомитися з принципом їх роботи. Саме тому ми разом із начальником відділу технологій ВГ «Техінсервіс» Олегом Галузінським та провідним інженером цього товариства Євгеном Михайленком перебували з 6 по 12 листопада в Китаї
– У місті Янчжоу є підприємство, де успішно функціонує установка з отримання перекисю водню, та місті Нінбо установки з розділення фракції С4 і С5 на компоненти, – доповнює Едуард Маслов. – Технологію їх одержання розробляла китайська проектна організація SEDINNB, яка і є ліцензіаром. Установка розділення фракції С4 введена в експлуатацію два року тому і успішно працює без зупинок, а установка розділення фракції С5 працює уже близько п’яти років. Тому ми й поїхали на це підприємство, щоб ознайомитися з технологією їх роботи. Враження, відверто кажучи, переповнюють… Виробничий процес у них налагоджений на «відмінно», всі установки чистенькі та акуратні.
До слова, подібні установки функціонують також у країнах Європи. Тому керівництво підприємства, вочевидь, теж ознайомиться і з їхньою роботою, зважить усі переваги та недоліки і лише після цього обиратимемо ліцензіара.
Щодо кількості працівників, то, за словами О. Болецького, у Китаї на подібних до нашого виробництвах орієнтовно працює стільки ж людей.
– Продуктивність праці китайців просто вражає, – відзначає співрозмовник. – З самого ранку вони вже всі метушаться, як мурахи, поспішаючи на роботу… До речі, у Китаї вихідний лише неділя. Немає у них і вихідних у зв’язку з релігійними святами. Щодо відпустки, то в рік працюючим надається лише п’ять днів. Середня зарплата у Китаї – 800 доларів. У порівнянні з зарплатами у країнах Європи – це не багато. Загалом робочої сили там вдосталь, а тому вона оцінюється дешево.
Особисто мене найбільше вразили темпи розвитку цієї країни. За 17 років Китай із відсталої аграрної країни перетворився на світового лідера. Колись після відвідин США я був вражений розвитком Нью-Йорку, але тепер з впевненістю можу сказати, що Шанхай нічим йому не поступається. Хмарочоси, дороги, інфраструктура, чистота – усе це на найвищому рівні. Я не знаю, як працює менеджмент у Китаї, чий капітал задіяний для його розбудови, але будь-яка робота в цій країні організована надзвичайно ритмічно. У нас же, коли починають щось, приміром, будувати, то завжди або цегла не така, або кран не працює і т.п., а в них такого немає. Там все продумано і налагоджено до дрібниць…
Едуард Маслов припускає, що вагому роль у цьому відіграє дисципліна, яка існує в Китаї.
– Якщо, скажімо, під час будівництва працівник зробив криву кладку, то його за це можуть посадити в тюрму, – відзначає Е. Маслов. – А за крадіжку чи хабар людині взагалі загрожує смертна кара…
До речі, чомусь прийнято вважати китайські речі менш якісними, але насправді це не так. Наприклад, у нас на виробництві використовуються системи управління фірми Yokogawa (Японія), електроніка фірми Siemens (Німеччина) або інших фірм, а китайці успішно використовують власні, які в рази дешевші. Також мене вразило те, що у Китаї не може залишатися незадіяним жоден клаптик землі. Сподобалися і їхні швидкісні поїзди (300 км/год.), які курсують по всій країні. Якщо Китай і надалі розвиватиметься такими темпами, то за цієї країною майбутнє.
Насамкінець хотілося б сказати, що ця робоча поїздка наших спеціалістів у Китай ще раз засвідчує і доводить скептикам, які не вірили у можливість відновлення виробничих потужностей нафтохімічного комплексу, що «КАРПАТНАФТОХІМ» нині не лише успішно працює, а й планує розширювати горизонти своєї діяльності завдяки новітнім технологіям.
Тетяна КУРТАШ.
ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ» повідомляє про намір змінити тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення.
І хоча нині товариство КАРПАТНАФТОХІМ через запровадження в державі воєнного стану припинило свою виробничу діяльність і його основні установки знаходиться в стані вимушеного простою, воно й надалі залишається визначальним як для міста Калуша, так і економіки Прикарпаття та України загалом. Про те, в чому полягає така значимість підприємства ми ведемо розмову із заступником генерального директора […]